Blog

Chiny- Budda z Leshanu

Co w zależeniu miało być trudne okazało się banalnie proste. Przyjazd późnym wieczorem do miasta Leshan bez „zaklepanego” wcześniej noclegu nie nastrajał optymistycznie. Nauczeni doświadczeniem, ze chińskie miasta to rozległe betonowe dżungle, spodziewaliśmy się trudnej przeprawy. Z dworcu sprawdziliśmy na mapie autobusy i udaliśmy się do miejsc, które wydawało się nam centralnym punktem miasta. Plan...

Chiny- Emei Shan

Pędząc nowoczesnym i szybkim pociągiem (po torach sunął nawet ponad 200km/h) dojechaliśmy do kolejnego punktu naszej wyprawy Emei Shan. Wypoczęliśmy w bardzo komfortowych siedzeniach, więc byliśmy spragnieni wrażeń i aktywności. Po wyjściu na dworzec nastąpił mały problem z komunikacją, gdyż w zasadzie nie wiedzieliśmy dokładnie gdzie jechać. Udało nam się złapać autobus do centrum, gdzie...

Chiny – Xi’an

Czasu zostało nam niewiele a droga do Pekinu wciąż daleka. Nie pozostało nam nic innego jak wysłać nasze rowery kurierem do stolicy i dalszą cześć podróży odbyć z plecakiem. Wcześniej słyszeliśmy, że najlepiej zrobić to przez pociąg cargo i taki też mieliśmy plan. Bilety na pociąg do Xi'an kupiła nam Gen i o 21:30 mieliśmy...

Chiny- Wąwóz skaczącego tygrysa

Aby  umilić sobie czas oczekiwania na kolejna wizę (tym razem przedłużenie wizy chińskiej) oraz pobajcować z dzika natura (nadmiar chińczyków skołatał nam już nerwy) wybraliśmy się do znajdującej się w pierwszej dziesiątce najbardziej emocjonujących tras trekingowych- trasy prowadzącej przez Wąwóz skaczącego tygrysa. Juz sama nazwa budzi co najmniej zaciekawienie a nasze dociekania co do jej...

Chiny- wyprawa na Zhonghe

Razem z Michalem, u którego nocowaliśmy w Kumingu, postanowiliśmy zaznać trochę wysokogórskiej przygody i wdrapać się na najwyższy szczyt w okolicach Dali- Zhongghe (4100 metrów n.p.m). Wyprawa na górę to długa i żmudna droga wiec spotkaliśmy się lekko po ósmej rano i żeby zaopatrzyć się w cenne kalorie potrzebne do wspinaczki zjedliśmy obfite śniadanie, w...